V&D keert terug als online warenhuis

V&D keert terug als online warenhuis

Coolinvestments blaast V&D nieuw leven in als een online warenhuis. Het nieuwe platform richt zich met categorieën als fashion, reizen en living op veertigplussers. Dat laat e-commercedirecteur Alexander van Slooten weten tegenover RetailTrends.

Coolinvestments, waar ook ketens als Coolcat en MS Mode onder vallen, kocht de merkrechten van V&D twee jaar geleden voor een half miljoen euro uit de failliete boedel. Het oorspronkelijke idee was om het warenhuis direct online door te starten, maar de bestaande techniek bleek daarvoor te oud. Er moest een compleet nieuw platform worden gebouwd, stelt Van Slooten. “Dat heeft een hoop tijd gekost.”

Het online warenhuis is gevuld met het aanbod van zo’n vijftig partners. V&D heeft zelf geen voorraad of collecties, maar stuurt orders door naar de aangesloten merken en retailers. Binnen vijf jaar hoopt V&D op honderd miljoen omzet uit te komen, vergelijkbaar met het niveau van de webshop voor het faillissement van de warenhuisketen.

Plannen om fysieke winkels openen, zijn er vooralsnog niet. Wel wordt er volgens Van Slooten gewerkt aan de terugkeer van het Prijzencircus. Ook wordt gebruikgemaakt van de bekende boom en muziek van V&D. “We willen het oude merk nieuw leven inblazen.”

Lees op RetailTrends meer over de terugkeer van V&D als online warenhuis. Alle ins & outs weten? Alexander van Slooten is een van de sprekers tijdens het Retail & Brands Festival, dat donderdag in Utrecht wordt gehouden. Nog geen ticket? Klik hier voor de laatste kaarten.

Reacties 7


Michel Roelfsema 6 sep, 01:26

Naam is bekend en vooral bij de wat oudere (met alle respect) onder ons een groot gemis, hoop dat dit gaat slagen. De eerste aanzet ziet er goed uit.

Uiteraard zijn er altijd mensen die direct negatief zijn, hier zijn al een aantal.


M Vrieze 5 sep, 23:40

Aanbod valt behoorlijk tegen. Ik ga hier niets kopen, terwijl ik een echte V&D klant was


Seb Seb 5 sep, 16:17

Dit initiatief is natuurlijk veel en veel te laat, het momentum om door te gaan online is al lang gepasseerd. Klanten die voorheen bij V&D online kochten, zijn elders online gaan shoppen. Het heeft daarnaast een totaal generieke collectie, welk je elders ook kunt vinden.

Jammer dat ze geen huismerken durfden te lanceren.


Marwin de Bruin 5 sep, 14:22

Wat is de werkelijk toegevoegde waarde van de naam V&D op de online markt?
Als stenen warenhuis mocht V&D zich nog verheugen op een wat ouder publiek, wat alles onder 1 dak en hierna een kopje koffie doen, wel prettig vond. Concureren met Bol of Amazon? Laat me niet lachen!


Jez Looman 5 sep, 13:59

goed nieuws...hopelijk in nabije toekomst ook weer fYsieke V&D winkels...!!!


Bas Smits 5 sep, 13:44

Dat zou héél erg mooi zijn als V&D weer terugkomt met hopelijk een andere online strategie die weet wat de website bezoeker wilt.
Ben héél erg benieuwd!


Jacqueline Ottens 5 sep, 03:30

hoera

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!